![En dragqueen står og tar selfie med fire-fem maskerte personer rundt seg. Det er mørkt. I bakgrunnen er det en bygning hvor det sitter en person med bena dinglende fra taket.](https://cin.imgix.net/images/2023-Oslo-Fusion/Anhell69.jpg?auto=format%2Ccompress&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=90&w=600&s=afc3a1182d0fa9b05a4924b9ceaf085c 600w, https://cin.imgix.net/images/2023-Oslo-Fusion/Anhell69.jpg?auto=format%2Ccompress&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=90&w=800&s=0ad3254ab210d821ba57d4477e06b01c 800w, https://cin.imgix.net/images/2023-Oslo-Fusion/Anhell69.jpg?auto=format%2Ccompress&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=90&w=1000&s=0b6fd612cadd430888e8daa953c4c089 1000w, https://cin.imgix.net/images/2023-Oslo-Fusion/Anhell69.jpg?auto=format%2Ccompress&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=90&w=1200&s=54198bc4655b6e23f41d687496056fd4 1200w, https://cin.imgix.net/images/2023-Oslo-Fusion/Anhell69.jpg?auto=format%2Ccompress&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=90&w=1400&s=ab073c839d0d4f963934368af09224a9 1400w, https://cin.imgix.net/images/2023-Oslo-Fusion/Anhell69.jpg?auto=format%2Ccompress&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=90&w=1600&s=d950977179b58100b0d74ec7e0816d9f 1600w, https://cin.imgix.net/images/2023-Oslo-Fusion/Anhell69.jpg?auto=format%2Ccompress&cs=srgb&fit=clip&fm=jpg&q=90&w=1800&s=6e8be548ad411e46a6ba147cc7fd61d9 1800w)
Anhell69
En fengslende og opprivende sjangerhybrid satt til Medellíns skeive miljø. Med menneskemøter som setter spor, lenge etter at lyset har kommet på i kinosalen.
Anhell69 blander dokumentar og fiksjon på en helt særegen måte. Den noe kryptiske tittelen viser til Instagram-navnet til en av de mest hjerteskjærende skjebnene vi blir presentert for i filmen. Den colombianske regissøren Theo Montoya kryssklipper intervjuer han har gjort med medlemmer av det svært selvdestruktive skeive miljøet i konservative Medellín, med scener fra en B-film om spøkelser han lagde for flere år siden. På glimrende vis fungerer spøkelsene som en allegori på de mange intervjuobjektene som har gått bort siden Montoya fikk dem i tale.
Theo Montoya er født i 1992 og mannen bak produksjonsselskapet Desvio Visual. Han har en grad i visuell kommunikasjon fra universitetet i hjembyen Medellín. I mer en syv år har han jobbet med audiovisuelle produksjoner rundt temaer som skeiv kultur, nihilisme og sosiale utfordringer.
In English
A captivating and emotionally charged genre hybrid set in Medellín’s queer community, with human encounters that linger long after leaving the theatre.
Anhell69 mixes documentary and fiction in a very striking way. The cryptic title refers to the Instagram name of one of the most heartbreaking fates we are presented in the film. Colombian director Theo Montoya crosscuts interviews he has done with members of the highly self-destructive queer community in conservative Medellín with scenes from a B-movie about ghosts he made several years ago. The ghosts work brilliantly as an allegory for the many interview subjects who have passed away since Montoya spoke to them.
Theo Montoya is born in 1992 and the founder of the production company Desvio Visual. He has a degree in visual communication from the university in his hometown Medellín. For more than seven years, he has worked with audiovisual productions around themes such as queer culture, nihilism, and social issues.
Both in its editing and visually, Anhell69 is often striking — in its fragmented, strobed renditions of drag nightclubs, in the ghostly sequences from the film Montoya is going to make, in its magnificent high-altitude drone shots of Medellin at night. Jonathan Holland, Screen Daily
Attributt | Verdi |
---|---|
Spilletid | 1t 12m (72 minutter) |
Produsert | Colombia/Romania/Frankrike/Tyskland 2022 |
Regi | Theo Montoya |
Medvirkende |
Alejandro Hincapié, Camilo Machado, Alejandro Mendigana, Julian David Moncada, Camilo Najar, Juan Pérez |
Tale | Spansk |
Tekst | Engelsk |
Aldersgrense | 15 år |
Visningsformat | DCP |
Se mer av